Zamieszczone przez natash
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
-
-
Dziś mnie dopadło i ori 61Ah 330A varty zastąpiony Vartą silver 77Ah 780 A za 409pln.Przeżyła 4lata
Niestety chciałem Centra futurę i pan sprzedawca odradził róźnica w cenie taniej 30zł ale dużo zwrotów gwarancyjnych.
O dziwo Centra robiona jest teraz w Hiszpani :shock:Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Gość
kupujac akumulator slyszalem to samo, chyba 2 lata temu. ja tam jestem ze swojego zadowolony mega(czyli z Varty, takiej samej).Jeszcze tylko dodam ze wybralem Varte bo ori wytrzymala od nowosci czyli 9 lat, a byla to mala moc jak to fabryka dawala. W sumie to auto palilo, ale potrzebowalem nowego aku bo uzywam webasto itd.
Komentarz
-
W moim asv wytrzymała ori varta 7,5 roku,teraz już takich aku nie robiąByła O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Oczywiście akumulator powinien być odpowiedniej pojemności z odpowiednim prądem rozruchowym dla danego silnika. I co najważniejsze żeby można było dolać wody, czyli z dostępem do odkręcanych korków. W Oplu aku niemieckiej firmy, której nazwy już nie pamiętam, wytrzymał 9 lat, to samo z ori aku Renault. Do Megane niestety kupiłem Centre Future i ZONK, z powodu opatentowanego systemu labiryntów zapobiegającemu wyciekowi elektrolitu, nie ma możliwości dolać wody w razie potrzeby, więc nie wiem ile wytrzyma, na razie ma 2lata, ale na pewno 9lat bez dolewania wody nie pociągnie. Ja odradzam Centre Future z powodu braku możliwości dolania wody.
Komentarz
-
-
Zanim wymieniłem swój stary varty odkleiłem naklejkę wykręciłem korki myślac że poziom może niski i coś doleję. Niestety płyty zakryte i nie ma co dolewać. To nie wina poziomu ale niskiej gęstości która po naładowaniu wyniosło tylko 1,23 a powinno mieć 1,28.
Wychodzi na to że mają one tyle wytrzymaćByła O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez niedziela67W moim asv wytrzymała ori varta 7,5 roku,teraz już takich aku nie robią
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez niedziela67Zanim wymieniłem swój stary varty odkleiłem naklejkę wykręciłem korki myślac że poziom może niski i coś doleję. Niestety płyty zakryte i nie ma co dolewać. To nie wina poziomu ale niskiej gęstości która po naładowaniu wyniosło tylko 1,23 a powinno mieć 1,28.
[ Dodano: Pią 05 Paź, 12 00:57 ]
Zamieszczone przez piotrek_osw benzynie jeszcze daje rade - rok jego produkcji to 1999
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osale w benzynie jeszcze daje rade - rok jego produkcji to 1999 :diabelski_usmiech
Co do akumulatorów to większość stojących na półkach w sklepie ma już 80% sprawności.
Najpewniejsze było by kupić taki prosto z taśmy mamy pewnośc że nie jest już w trybie zasiarczenia.Ale to chyba niemożliwe.
leonn
Auto kupiłem w maju.Wątpię aby ktoś go ładował i sprawdzał (może na przegladzie w aso) ale nie stał bo robił ponad 50tkm rocznie.Jak mnie raz zonk trafił to dopiero sprawdziłem.
Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Tak psioczycie na te Futury, a u mnie w Renówce 5 wytrzymała 7 lat, w Lanosie jak wymieniałem Futurę na coś tam używanego od kolegi to miała już ponad 5 lat, w służbowej Astrze Futura ma 4 lata, a w Octavii 2 rok leci, więc nie wiem o co wam chodzi :roll: IMHO jak ze wszystkim, dużo się sprzedaje, to dużo reklamacji.
Komentarz
-
-
kabanos bo ty miałeś jeszcze z centry poznańskiej :lol:Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosTak psioczycie na te Futury, a u mnie w Renówce 5 wytrzymała 7 lat, w Lanosie jak wymieniałem Futurę na coś tam używanego od kolegi to miała już ponad 5 lat, w służbowej Astrze Futura ma 4 lata, a w Octavii 2 rok leci, więc nie wiem o co wam chodzi :roll: IMHO jak ze wszystkim, dużo się sprzedaje, to dużo reklamacji.
Komentarz
-
-
Podłącze się do tematu, mam Octe sprowadzoną ze Szwecji w wersji skandynawskiej, od początku miałem w niej zamontowany aku szwedzkiej firmy Biltema 88Ah, poprzednią zimę nie było z nim problemów, teraz w ostatnie mrozy zauważyłem, iż troszkę zaczął stękać przy odpalaniu więc powoli zaczynam się rozglądać za aku, dosyć rzadko robię trasy powyżej 30km, może 3 w miesiącu, będąc w jednym sklepie chciałem kupić boscha 82AH za 340zł, w drugim koleś powiedział mi, że 74Ah to jest max dla mojego auta, bo 82 nie doładuje, różnica cenowo raczej nie wielka, ale decyzja trudna, mam sporo odbiorników tj wzmacniacz do radia, CB, ewentualnie czasem navi, podgrzewane fotele, które często używam w mrozy, bo wszyscy którzy maja TDI wiedzą jak długo się nagrzewa, no i najgorsze, że po przekręceniu kluczyka światła się włączają(ponoć w tych wersjach tak było)i tu rodzi się pytanie czy lepiej kupić 82 czy mniejszy 74
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wolasmam Octe sprowadzoną ze Szwecji w wersji skandynawskiej, od początku miałem w niej zamontowany aku szwedzkiej firmy Biltema 88Ah, poprzednią zimę nie było z nim problemów, teraz w ostatnie mrozy zauważyłem, iż troszkę zaczął stękać przy odpalaniu więc powoli zaczynam się rozglądać za aku, dosyć rzadko robię trasy powyżej 30km, może 3 w miesiącu, będąc w jednym sklepie chciałem kupić boscha 82AH za 340zł, w drugim koleś powiedział mi, że 74Ah to jest max dla mojego auta, bo 82 nie doładuje, różnica cenowo raczej nie wielka, ale decyzja trudna
Ale przed kupnem nowego aku, dolej wody do starego (jeśli jest mało) poładuj go przez minimum 12h i zobaczysz, może jeszczę tą zimę wytrzyma. :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnSkoro do tej pory był 88Ah i doładowywało go, to z jakiego powodu miało by teraz nie doładować 82Ah ? Jeśli różnica w cenie nie jest duża to ja bym brał 82Ah, a nie 74.
Ale przed kupnem nowego aku, dolej wody do starego (jeśli jest mało) poładuj go przez minimum 12h i zobaczysz, może jeszczę tą zimę wytrzyma. :wink:zobaczymy co się będzie dalej działo
Komentarz
-
-
Warto też sprawdzić świece żarowe.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osw obecnej 01 aku jest jeszcze ori tj z 2005, a w audiku 80 1,8 benz., mam akumulator wyjety z ex 01 bo diesla juz nie chciał krecic ( i musialem w 2007 roku kupić nowy) ale w benzynie jeszcze daje rade - rok jego produkcji to 1999 :diabelski_usmiechJa mam w AstrzeII ori 1998 ale juz powoli dogorywa chyba bede musial kupic nowy.
Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
Witam,
To ja dopisze kilka nie poruszanych w tym watku tematow ze swojego podworka,
Wszystkie aku, w tym Centry, roznia sie budowa: standardy - maja klasyczna budowe, grube i szeroko rozstawione plyty, dzieki czemu aku jest odporne na glebokie rozladowania ale nie grzeszy pojemnoscia na rzecz zywotnosci - takie aku dostajemy najczesciej od fabryki w nowym aucie. Czasem dostaniemy tez wersje lepsza (centra plus) ktora ma plyty nieco ciensze i blizej siebie ustawione - dzieki temu zachowujac odpornosc na glebokie rozladowania (np. pozostawiajac auto na swiatlach mijania - nagminne w koreanczykach i japonczykach) ma nieco wieksza pojemnosc i wyzszy prad rozruchu. No i wersja "wypas" czyli np. futura, ktore plyty maja cienkie jak zyletki i ustawione na grubosc gazety od siebie -maja wysoka pojemnosc i prad rozruchu, ale wystarczy raz ja rozladowac do zera i aku mozna od razu wyrzucic, bo plyty sa powyginane jak blacha falista i opadajaca masa czynna powoduje zwarcie na celi.
Jezeli masz full kasy i chcesz zapomniec o aku kup zelowa Optime (zolta lub czerwona) - kosztuje 800-1000pln i ciesz sie, ze masz najdrozsze i najlepsze aku w calej okolicy ;-)
Wszystkie ww. wersje (w tym inne wypasy srebrowe itd.) przecwiczylem m.in. w terenowkach i stad kilka wnioskow:
Jezeli mamy duzo odbiornikow, mocny alternator (120-140A) i sprawna instalacje oraz nie grozi nam rozladowanie do zera to mozna rozgladac sie za duzymi "wypasami" :-)
Jezeli auto ma juz kilka lat, alternator i rozrusznik w stanie "srednim" to proponuje srednia polke, czyli np. Centra Plus, rozsadna kasa za niezly aku.
Jezeli zalezy nam glownie na trwalosci, auto ma tylko podstawowe wyposazenie i stoi np. pod chmurka, proponuje Centre Standard.
PS. "Zajezdzilem" juz wszystkie rodzaje centry, molla, bannera, srebrna varte, boscha, akume i jeszcze kilka, ktorych nie pamietam - czesc z nich rowniez rozebralem po smierci, dzieki temu wiem jak wygladaja zwloki aku od srodka :-)
PS2. Ja tez powoli rozgladam sie za wiekszym aku (planuje rozbudowe odbiornikow elektrycznych :-) ) ale najpierw musze sprawdzic mozliwosc podminany alternatora na 140A, na razie autko ma niecale 2 lata i aku daje rade (niestety ;-) )
Pozdrawiam
MeFFisto
Komentarz
-
-
MeFFisto, ja mam dokładnie przeciwne zdanie. W firmie Centry Standard ledwie dożywały końca gwarancji, CP żyją ok. 4 lat a Futury od 5 lat dalej działają.
Najbardziej żywotny był Moll M3, mimo cudów z nim robionych, żył 5 lat. Ja zawsze w wszystkie auta wkładam największy aku jaki tylko wejdzie bez przeróbek.
Akumulator w normalnej eksploatacji pobiera max. 30A przez chwilę, więc nawet alternator 70A, jest w stanie zasilić auto i ładować aku 100Ah.
Ważniejsze od prądu jest podawane napięcie, alternator po wielu latach ma wadę i zamiast 14,4V zaczyna dawać max. 13,5V i problem gotowy, nawet przy aku 40Ah.
Dochodzą jeszcze problemy z spadkami napięć na stykach (mogą dochodzić do 1V, miejsce się nagrzewa). Dla większości pojęcia te to abstrakcja, lecz niestety są to podstawy elektrotechniki.
Kupcie tani miernik i sprawdzajcie napięcie na aku, z światłami, dmuchawą 50%, klimą, wentylatorami, nie powinno być niższe niż 14,20V na luzie.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Hmm,
Ale ja nic nie pisalem na temat wielkosci aku tylko jego budowy. To, ze C.Standard padla komus szybciej niz futura nic nie znaczy, wszystko zalezy od tego jak byly wykorzystywane i traktowane. Podlacz ta 5-letnia future pod wyciagarke albo, jesli nie masz, pod dobry zestaw audio na 30 minut (jesli tyle wy3ma ;-) ), a potem naladuj i sprawdz stan aku - ale nie multimetrem z hipermarketu, tylko takim do pomiaru napiecia aku pod obciazeniem - kazdy serwis aku ma takie (nawet z wydrukiem) lub zapraszam do mnie, udostepnie. Wtedy poznasz prawde o futurze i tego typu wynalazkach ;-)
A to o czym piszesz to uszkodzony regulator napiecia - i jest na to prosta rada -wymiana na nowy i aku nic tu nie pomoze.
Co do wkladania najwiekszych aku - mialem auto gdzie wchodzily dwie 100Ah centry i zapewniam, ze standardowy alternator ich nie naladuje ;-)
PS. Podstawy elektrotechniki mialem 2 lata, szalu nie bylo ale jak na razie napiecia, prady i kabelki jakos ogarniam bez problemow ;-)
Pozdrawiam,
MeFFisto
Komentarz
-
Komentarz